Egy esküvő megtervezése mindig hatalmas feladat és bizony nagyon könnyű megijedni tőle már az elején. Másfelől ez az a Nap, amiről a legtöbb lány már kiskora óta álmodozik, tervezgeti és gondolatban apu összes kártyáját kimeríti… Bárhogy is van, mielőtt fejest ugrunk a nagy tervezésbe, okosnak kell lenni. Szóval, hol kezdjük?
1. Milyen esküvőt terveztek
Üljetek le, beszéljétek meg mi az amit szeretnétek! TI mit szeretnétek! Kicsi vagy nagy esküvőt? Egyházi ceremóniát vagy elegánsan besétáltok a Hivatalba, ne adj isten a most nagyon divatos outdoor, azaz kültéri megoldás érdekel benneteket? Jó előre tudni a prioritásokat, így bár jöhetnek buktatók, de ha tudjátok mi az amit akartok…nagy meglepetés nem fog érni.
2. Formáld a költségvetésedet
Ez a kemény rész, de ezzel kapunk egy keretet, ami szerint tervezhetünk, szervezhetünk. Amint megvan a költségkeretünk, tisztul a kép. Ez eldönti milyen helyszíneket nézzünk meg, mennyi vendéget hívjunk meg, illetve mely szolgáltatókat keressük fel. Nem szerencsés az anyagiak tisztázása előtt nézelődni, mert így megvan a veszélye, hogy valami olyasmibe szerelmesedünk bele, amit a tárcánk nem igen engedhet meg.
3. Tervezd meg a vendéglistát ( Az “A” és a “B” listát is beleértve )
A listátok írása közben rá fogsz jönni, hogy vannak olyan emberek, akiket akarsz, akiket meg kell hívni és akiket nem bánnád, hogy ott legyenek a nagy napon. Az “A” listádba tedd azokat a vendégeket, akikről biztosan tudod, hogy megfogtok hívni, a “B” listádba, azokat, akiket szeretnéd, hogy ott legyenek, de lehet, ki kell húznod a névsorból a helyszín méretétől és a költségvetéstől függően. Amennyiben a szülők állják a vacsorát, illik megkérdezni Őket is, illetve egyeztetni velük a névsort. Érdemes elgondolkodni az RSVP kártyán, azaz a válaszkártyán. Ez Amerikában már rendkívül népszerű és ami a legfontosabb a TI dolgotokat könnyíti meg. A válaszkártyák visszaküldésével realizálódik kik azok akik nem tudnak részt venni az eseményen…és ekkor jöhet a “B” listátok! Így be tudtok csempészni olyan barátot, akit nagyon szerettetek volna meghívni, de a keret szűke miatt sajnos csak “várólistára” kerülhetett.
4. Dátum
Na és mikor lesz a nagy nap?- az első kérdés, amint a rokonok, ismerősök tudomást szereznek az eljegyzésről. Nem könnyű megtalálni a tökéletes dátumot. A legfontosabb, hogy Te miről álmodtál kislánykorodban, milyen esküvőt képzeltél el magadnak? Úgy tervezted, hogy klasszikus nyári menyasszony leszel vagy talán a tél a Te évszakod? Vannak, akik évfordulóhoz kötik a dátumot, míg más babona, hiedelem szerint dönt ( az augusztus az örök szerelmet ígéri, a szeptember szerencsét és gazdagságot jegyez…). Amint megvan a dátum, már kezdődhet is a szervezkedés!
5. Lélegezz!
Érezd jól magad, lélegezz fel és élvezd ki az eljegyzést. Hiszen ez az időszak is ugyan olyan fontos mint maga az esküvő napja. Tele van izgalommal, tervekkel, szervezkedéssel, ötleteléssel. A következő néhány hónap valószínű stresszesebb lesz, röpködnek majd az érzelmek de nem szabad elfelejteni miért teszitek mindezt: mert szerelmesek vagytok és ezt megakarjátok osztani a családdal, barátokkal…az egész Világgal.
p.: pinterest
Kommentek